منطقه بیلیکدوزو (Beylikdüzü) استانبول

18 مهر 1400
۰ دیدگاه
منطقه بیلیکدوزو (Beylikdüzü) استانبول

منطقه ساحلی بیلیکدوزو یکی از مناطق غربی (اروپایی) استانبول است که در حد فاصل ۴۰ کیلومتری از مرکز شهر کلانشهر استانبول و در بخش اروپایی این شهر قرار دارد.
مرکز شهرِ بخش‌ اروپایی استانبول بافتی نسبتا قدیمی (در عین زیبایی) دارد. اما بخش‌ های نوساخت آن از جمله‌ بیلیک دوزو فضایی مدرن تر دارند. که در ساخت آن، اصول زیبایی شناختی های شهرسازی به شکل درست‌تری رعایت شده.

برای مشاهده نقشه منطقه بیلیک دوزو اینجا کلیک کنید.

قبل‌تر، گرانی هزینه تاکسی در کشور ترکیه باعث شده بود بیلیکدوزو کمتر از مناطق مرکزی استانبول مهاجر پذیر باشد. اما پس از آنکه در سال ۲۰۱۲ خط متروبوس آوجیلار (Avcilar) تا بیلیک دوزو کشیده شد. این منطقه با رشد سریع جمعیت روبرو شد. پس از آن بود که سرمایه گذاران املاک را به خود جذب نمود. وجود زمین های دست نخورده باعث انبوه سازی های متعدد در بیلیکدوزو شده است.

عکس هوایی بیلیکدوزو (Beylikdüzü)

شهرداری کلانشهر استانبول اعلام کرد که پروژه ی ساخت خط متروی İncirli-Beylikdüzü در سال ۲۰۲۱ آغاز میشود و این یعنی پس از مدتی، بیلیکدوزو به خط ریلی متصل میشود. با توجه به اهمیت حمل و نقل عمومی در مناطق استانبول، این موضوع به طور یقین پتانسیل توسعه و رشد بیلیک دوزو را به مراتب افزایش خواهد داد.

آب و هوای بیلیکدوزو

بیلیکدوزو تفرجگاه تابستانی سلاطین عثمانی بوده است و این به این معناست که این منطقه آب و هوایی سردتر نسبت به سایر مناطق استانبول دارد. بیلیکدوزو تابستانهایی نسبتا خنک و زمستانهایی سرد دارد.

مناطق دیدنی بیلیکدوزو

وست مارینا (West İstanbul Marina) استانبول

وست مارینا یکی از مناطق گردشگری در غرب استانبول است که در در ساحل دریای مرمره قرار دارد.
ساحل وست مارینا مملو از رستوران های دریایی است و آبهای این منطقه، محلی است برای قایقرانی و ورزشهای آبی.

"<yoastmark

"<yoastmark

ساحل گورپینار (Gürpınar Sahili) بیلیکدوزو استانبول

در منطقه بیلیکدوزو این ساحل شنی در بین مردم بسیار معروف است. مردم بیلیک دوزو اغلب ساحل گورپینار را برای پیک‌ نیک، دوچرخه سواری و شنا انتخاب میکنند. آب و هوای عالی و‌ چشم انداز دلپذیر این ساحل همه را میتواند به خود جذب کند.

ساحل گورپینار (Gürpınar Sahili)
ساحل گورپینار (Gürpınar Sahili)

تپجیک جاملیک (Tepecik Çamlık Piknik Alanı) استانبول

منطقه Tepecik Çamlık یکی از نقاط توریستی در بیلیکدوزو است. این مکان دلپذیر، جنگل کوچکی است که به دریا منتهی میشود. این محل، محلی عالی برای یک‌ پیک‌نیک یا پیاده روی در دل طبیعت است.

تپجیک جاملیک (Tepecik Çamlık Piknik Alanı)
تپجیک جاملیک (Tepecik Çamlık Piknik Alanı)

موزه ماهیان کنان بالکچی (Balıkçı Kenan Müzesi) بیلیکدوزو استانبول

در این موزه ۱۵۰۰ نوع از انواع ماهی ها و کوسه ها از جمله کوسه های غول، پیکر ماهی تن و… وجود دارد. همچنین موزه ماهیان کنان بالکچی اولین موزه ی جهان با این عنوان است.

موسس این موزه کنان بالیکچی است. که بیش از ۵۰ سال به حرفه ی ماهیگیری مشغول است. و ماهیان شاخص دریای مرمره را مومیایی و در این محل به نمایش درآورده.

موزه ماهیان کنان بالکچی (Balıkçı Kenan Müzesi) بیلیکدوزو
موزه ماهیان کنان بالکچی (Balıkçı Kenan Müzesi) بیلیکدوزو

رفتن به بیلیکدوزو

چگونه به بیلیک دوزو برویم؟

برای رفتن به بیکلیکدوزو با حمل و نقل عمومی میتوان از متروبوس، اتوبوس و دولموش (مینی بوس) استفاده کرد.

متروبوس: Söğütlüçeşme – Beylikdüzü

اتوبوس: ۱۴۵T, ES1 و ۷۶

دولموش (مینی بوس): MİNİBÜS: BL – 100, MİNİBÜS: BL – 101

مترو: ببلیکدوزو خط مترو ندارد اما اگر بصورت غیر مستقیم میخواهید با مترو به بیلیکدوز بروید میتوانید از راهنمای زیر استفاده کنید.
استفاده از خطوط مترو M1 Yenikapı- Atatürk یا M2 Yenikapı- Hacıosman :

اگر می خواهید از خط مترو M1 Yenikapı- Atatürk Airport استفاده کنید، بایستی پس از پیاده شدن در ایستگاه آتاکوی، سوار اتوبوس ۷۶، Bakırköy-Beylikdüzü بشوید .

اگر می خواهید از خط مترو M2 Yenikapı-Hacıosman استفاده کنید، پس از پیاده شدن در ایستگاه تکسیم، میتوانید از طریق خط اتوبوس ۱۴۵T Taksim-Beylikdüzü و یا در ایستگاه Gayrettepe با خط متروبوس Zincirlikuyu-Beylikdüzü به بیلیکدوزو برسید.

ارسال دیدگاه