آلاچاتی ، شهر رویاها در ترکیه

6 مهر 1400
۰ دیدگاه
آلاچاتی ، شهر رویاها در ترکیه

بریم آلاچاتی عشق و حال؟

دیگه هرچی تو استانبول بودیم بسه. پاشید چمدونارو رو جمع کنید که میخوایم بریم آلاچاتی عشق و حال. آلاچاتی اینقدر معروفه که توریست‌ها از سراسر دنیا برای دیدنش به ترکیه سفر می‌کنن بعد زشت نیست ما از قافله عقب بیفتیم؟

برای دیدن لوکیشن آلاچاتی روی نقشه اینجا کلیک کنید.

آلاچاتی

alaçatı

alaçatı

آلاچاتی

این شهر در ورودی شبه جزیره “چشمه” و در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب ازمیر قرار داره و در گذشته ساکنین آلاچاتی یونانی بودن برای همین وقتی وارد شهر میشید احساس میکنید که اومدید یونان.

اگر از اقامت در خونه‌های سنگی قدیمی، خوردن صبحونه‌ لذیذ محلی، پرسه زدن در کوچه‌های سنگفرش شده‌ تنگ و باریک که پر از گل‌های کاغذیه و خوراک عکاسی و سلفی و اینستا بازیه، لذت میبرین، حتما یه سری بهش بزنید.

خیلی از این خونه‌های سنگی الان به مسافرخونه و بوتیک هتل تبدیل شدن و جون میده برای یه اقامت با عشق. قیمت ها هم از ۲۰۰ لیر شروع میشه به بالا.

alaçatı آلاچاتی

رستوران‌ و کافه‌ها

آلاچاتی پر از رستوران‌ و کافه‌های باحالیه که محیطی گرم و صمیمی دارن. فکر کنید توی یه فضای باز با منظره دریا، نشستید روی صندلی‌های چوبی رنگی رنگی و دارید یه فنجون قهوه میخورید، وای که چه صفایی داره!
پیشنهاد میکنم حتما ساندویچ Kumrucu رو امتحان کنید خیلی خوشمزست.
روزای این شهر جون میده برای تفریحات دریایی و حموم آفتاب و بیچ و میچ و پیچ. پیچ مسئله مهمیه‌ها اگه دیدی با همسفرات حال نمیکنی و داره حوصلت سر میره از قانون پیچ استفاده کن جواب میده.
از تفریحات شبانه مثل بار و کافه‌هاشم که نگم براتون، ایموجیا گویای همه چیز هستن. 🥂🥃🍸🍹🍾🍺🍻🧜🏻‍♀️🧚🏻‍♀️💃🏻
غیر از گشت و گذار تو کوچه‌ها و خوردن و نوشیدن، میتونید یه سری به آسیاب‌های بادی و قشنگی هم که داره بزنید، یا برید شنبه بازار معروفش که روستایی‌ها چیزای بامزه‌ای برای فروش میارن.

آلاچاتی

alaçatı

چجوری بریم آلاچاتی؟

از استانبول با ماشین تا آلاچاتی حدودا ۶-۵ ساعت (۵۶۶کیلومتر) و از ازمیر هم ۴۰-۵۰ دقیقه‌ راه هست (۷۷ کیلومتر).

پیشنهاد:

همونطور که گفتم شبای آلاچاتی خیلی پر شور و باحاله، پس توی یکی از کافه‌هاش بشینید و لذت ببرید از این شهر زیبا. د ر ادامه چندتا عکس براتون میزاریم تا از دیدنش لذت ببرید.

Alachati

Alachati

alaçatı

آلاچاتی

آلاچاتی ترکیه

ارسال دیدگاه