خیابان بغداد استانبول

2 مهر 1400
۰ دیدگاه
خیابان بغداد استانبول

از بالا که به خیابان بغداد نگاه کنیم، یک مسیر سبز رو میبینیم که ساختمون‌های بلند اون رو احاطه کردند. این خیابون طولانی یکی از معروفترین مناطق تجاری و تفریحی استانبوله. بغداد چهارمین خیابان برتر دنیاست!

برای دیدن این خیابان رو نقشه اینجا کلیک کنید.

خیابان بغداد (Bağdat Caddesi)
Bağdat Caddesi

قیمت و خرید خانه در خیابان بغداد

خیلی از کسانی که قصد مهاجرت و گرفتن اقامت در ترکیه را دارند، این خیابان رو برای زندگی انتخاب کردند. میانگین قیمت یک واحد ۱۰۰ متری در حوالی این منطقه ۷۲۰ هزار لیر هست. و قیمت رزیدنس‌های نوساز و شیک بالای ۲ میلیون لیره.
معمولا مسافرای استانبول بیشتر وقتشون رو درقسمت اروپای می‌گذرونن و کمتر به فکر بازدید از بخش آسیایی و به ویژه خیابان بغداد میفتن. در صورتی که قسمت آسیایی استانبول به شدت زیبا، شیک و خلوت‌تر از بخش اروپاییه و خوراک ایرانیاس برای خرید خانه در ترکیه.

خیابان بغداد یا خیابان استقلال؟

خیابان بغداد در بخش آسیایی، رقیب خیابان استقلال در قسمت اروپایی استانبول هست. یه رقیب شیک و لاکچری. خیابان بغداد از شرق و غرب به دو منطقه مشهور استانبول، یعنی کادیکوی و مال تپه منتهی میشه. مراکز خرید و فروشگاه‌های این خیابان خیلی معروفند و خود مردم استانبول ترجیح میدند به جای بخش اروپایی استانبول که خیلی توریستی شده، اینجا خرید کنند. طوری که این خیابان به مرکز خرید روباز معرف شده.

یه امتیاز دیگه بغداد نزدیکی به ساحل دریای مرمره است. اسکله کادیکوی، پارک ساحلی مال تپه و ساحل مودا کاری میکنه تا هیچ وقت خاطره گشتن تو این خیابان رو فراموش نکنیم.

بغداد ۱۴ کیلومتر طول داره و به موازات دریای مرمره کشیده شده. اولین چیزی که به محض ورود به خیابان بغداد توجه همه رو جلب می‌کنه، تعداد زیادی رستوران، کافه و برند معروفه. دقیقا مثل یک مرکز خرید روباز!

تاریخچه خیابان بغداد

خیابان بغداد در زمان امپراتوری روم و عثمانی یک جاده بود برای مرتبط کردن قسطنطنیه و آناتولی. وقتی سلطان مراد چهارم شهر رو تصرف کرد، نام بغداد رو گذاشت روش.

این خیابان خونه‌های لوکس و قدیمی هم کم نداره. چرا که در دوران سلطنت عبدل حمید دوم، بعضی از مقامات زمین‌های اطراف این خیابون رو خریدن و خونه‌های شیکی توش ساختن.

در چهارمین خیابان لوکس دنیا چه چیزهایی پیدا میشه؟

فروشگاه زنجیره‌ای واکو، فروشگاه پاشاباغچه، بربری، گس، لویی ویتون، بِیمن، زارا، منگو، لانکوم و… .

رستوران‌ و کافه‌های زیادی اینجا هست. از کافه‌های مدرن گرفته تا چای‌خانه‌های باحال؛ از نصرت شعبه خیابان بغداد که در کادیکوی قرار داره تا برگرهای خوشمزه‌ای که اینجا پیدا میشه.

بعد از غذاهم حتما برید کنار ساحل، قدم زدن کنار دریا و نفس کشیدن تو این هوا خیلی میچسبه .

چهارمین خیابان لوکس دنیا
چهارمین خیابان لوکس دنیا

چه جوری بریم بغداد؟

از ایستگاه میدان تکسیم سوار خط M2 ینی‌کاپی بشید و در ایستگاه آخر (ینی‌کاپی) پیاده بشید ودر همون ایستگاه سوار متروی مارمارای بشید و در ایستگاه بستانچی پیاده بشید. ایستگاه بستانچی ابتدای خیابون بغداد هست.
یک راه دیگه هم هست که از اسکله امینونو یا بشیکتاش سوار کشتی بشیم و تو اسکله کادیکوی پیاده بشیم. بعد با تاکسی بریم خیابان بغداد.

ارسال دیدگاه