کادیکوی یا قاضی‌کوی کجاست؟ مناطق دیدنی Kadıköy استانبول

1 مهر 1400
۰ دیدگاه
قاضی‌کوی

کادیکوی محله ی محبوبترین کافه ها
کادیکوی یکی از جذاب ترین مناطق استانبول است که در قسمت آسیایی این کلانشهر و در ساحل دریای مرمره قرار دارد. این منطقه از مهمترین مناطق تجاری، فعالیت های فرهنگی و هنری و گردشگری استانبول محسوب میشود.

برای مشاهده موقعیت مکانی کادیکوی در نقشه، اینجا کلیک کنید.

گران بودن بنزین در ترکیه باعث شده است وجود حمل و‌ نقل عمومی در مناطق استانبول یکی از مهمترین پارامتر های ارزش گذاری بر املاک و مستغلات این مناطق محسوب گردد. کادیکوی به لطف وجود حمل و نقل و عمومی قابل قبول، یکی‌ از مناطقی است که همواره مورد استقبال سرمایه گذاران و مهاجرین قرار میگیرد.
کادیکوی به کافه هایش معروف است. کسانی که در این محله زندگی می کنند اذعان دارند که در مرکز بهترین و محبوب ترین کافه ها زندگی‌ میکنند. ساکنین کادیکوی عموما قشر متوسط به بالا هستند. و هزینه ی خرید یا اجاره ی املاک و مستغلات در این منطقه نسبتاً بالاست.

احتمالا نام تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه را شنیده اید.‌ این تیم از نام محله ی فنرباغچه، به معنای باغ فانوس دریایی در منطقه ی کادیکوی استانبول گرفته شده است.

مناطق دیدنی کادیکوی استانبول

Kadikoy

خیابان بهاریه (Bahariye Caddesi) استانبول

خیابان بهاریه محبوب ترین و معروف ترین مرکز تجاری در کادیکوی و یکی از بازار های مهم استانبول است. این خیابان از مراکز محلی خرید در شهر استانبول می باشد و یکی از شلوغ ترین و پر جنب و جوش ترین خیابان های بخش آسیایی استانبول محسوب میشود.
در این خیابان تقریبا همه چیز یافت میشود، از سبزی فروشان گرفته تا ماهیگیران، از مغازه های ادویه جات گرفته تا شیرینی فروشی ها، رستوران ها، فست فودها، کافه ها، برندهای مختلف پوشاک و… همگی در این خیابان بزرگ وجود دارند.

مجسمه گاو برنزی کادیکوی

خیابان بهاریه، خیابانی سنگفرش شده که مجسمه گاو برنزی کادیکوی در ابتدای آن قرار گرفته است. در دو طرف خیابان گوی های سنگی رنگارنگ جلوه ی بسیار زیبایی به این خیابان بخشیده اند.

همچنین تراموا کادیکوی – مودا نیز از این خیابان عبور میکند که حسی نوستالژیک را برای مردم تداعی مینماید.

خیابان بهاریه (Bahariye Caddesi)
خیابان بهاریه (Bahariye Caddesi)

سالن اپرای سورایا (Sureyya operası) استانبول

سالن مجلل اپرا ثریا (سوریا) در سال ۱۹۲۷ توسط معمار ارمنی عثمانی کگهام کاوفیان و به دستور معاون استانبول، ثریا اولمن طراحی و ساخته شده است. در گذشته این سالن به عنوان سالن تئاتر و رقص شناخته میشد‌. و پس از آن تا سال ۲۰۰۷ بعنوان سینما استفاده‌ میشد. پس از مرمرمت و بازسازی آن از سال ۲۰۰۷ دوباره برای اجرای اپرا ها مورد استفاده قرار میگیرد.

سالن اپرای سورایا (Sureyya operası)
سالن اپرای سورایا (Sureyya operası)

مسجد عثمان آقا (Osman ağa camii) استانبول

این مسجد در سال ۱۶۱۲ توسط عثمان آقا ساخته شد. در سال ۱۸۷۸ در نتیجه ی آتش سوزی، ساختمان چوبی مسجد به کلی سوخت و دوباره مورد بازسازی قرار گرفت.

مسجد عثمان آقا (Osman ağa camii)
مسجد عثمان آقا (Osman ağa camii)

ایستگاه قطار حیدر پاشا (Haydarpaşa Garı)

اسکله و ایستگاه راه آهن حیدر پاشا از بناهای باشکوه و تاریخی شهر استانبول است. این ایستگاه در سال ۱۹۰۸ توسط معماران آلمانی در قالب پروژه راه آهن از برلین به بغداد به عنوان یک بنای یادبود ساخته شد.
بنای این ایستگاه از سه طرف در احاطه ی آب است. و پایه هایش که شمار آن به ۱۱۰۰ عدد میرسد، در کف دریا به زمین میرسد.

ایستگاه قطار حیدر پاشا (Haydarpaşa Garı)
ایستگاه قطار حیدر پاشا (Haydarpaşa Garı)

مودا (Moda) استانبول

این منطقه ی زیبا و توریستی در ساحل غربی کادیکوی و مشرف به دریای مرمره واقع شده است. مودا محله ای است که به دلیل طبیعت، فضای سرسبز، خیابان های درخت‌پوش، عمارت های تاریخی و رستوران ها و کافه های شیک مشهور است.

مودا (Moda) استانبول
مودا (Moda) استانبول

ساحل مودا مکانی مطبوع برای قدم زدن و دوچرخه سواری است که در آنجا دوچرخه هایی که بصورت ساعتی اجاره داده می‌شوند . ساحل مودا در انتهای خیابان مودا قرار دارد. این خیابان از قسمت میانی کادیکوی شروع شده و به ساحل میرسد. پله های رنگی و کافه ای روی اسکله از دیگر جاذبه های ساحل مودا هستند.

رفتن به کادیکوی

قاضی‌کوی
قاضی‌کوی

چگونه به کادیکوی برویم؟

برای رفتن به کادیکوی میتوان از راههای زیر استفاده کرد:

  1. مترو: خط ۴ مترو (M4) در ایستگاه کادیکوی توقف دارد.
  2. اتوبوس: اتوبوس های شماره: ۱۴AK, 14DK, 14M, 15F, 16D در نقاط مختلف کادیکوی توقف میکنند.
  3. دولموش: مینی بوس یا دولموش شمارهDOLMUŞ: D-31 از نقاط آسیایی و اروپایی استانبول به مقصد کادیکوی حرکت میکند.
  4. کشتی: وا‌پور یا کشتی از اسکله های ÜSKÜDAR و‌ ORTAKÖY به کادیکوی حرکت میکند.

ارسال دیدگاه