سانجاک تپه کجاست؟ منطقه سانجاک تپه (Sancaktepe) استانبول

31 شهریور 1400
۰ دیدگاه
سانجاک تپه

سانجاک تپه منطقه ای که با سرعت در حال توسعه است. سانجاک تپه در فاصله ی ۴۰ کیلومتری از مرکز شهر و در قسمت آسیایی (شرق) استانبول قرار دارد. این شهر یکی از مناطق رو‌ به رشد استانبول ترکیه است. که جمعیت آن هر ساله در حال افزایش است و طولی نمیکشد که به یکی از مناطق مدرن در استانبول تبدیل میگردد.

به لطف فضای سبز فروان در سانجاک‌تپه باعث شده است که ساکنان این منطقه از هوای دلپذیر و مطبوع آن بهره مند شوند.

سانجاک تپه محیط‌ شهری آرام و با نظمی داشته و امکانات فراوانی نسبت به مناطق همسایه دارد.

گران بودن هزینه ی تاکسی در استانبول باعث شده مناطقی که از امکان حمل و نقل عمومی خوبی برخوردار نباشند نتوانند مهاجران و سرمایه گذاران را به خود جذب نمایند. حمل و نقل در سنجاق‌تپه تا چندی پیش رونق خوبی نداشت اما امروزه با سیاستهای حمایتی دولت، حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و دولموش در این سنجاق‌تپه توسعه خوبی دارد و پروژه ی مترو نیز در دست احداث است. با اینکه‌ هنوز سانجاک تپه به شهری کاملا مدرن تبدیل نشده است اما پیشبینی هایی که در مورد آینده ی این شهر شده توانسته سرمایه گذاران بسیاری جذب این سانجاک تپه شوند و این شهر امروزه المان ها و محیط شهری مدرن و ایمنی دارد.

برای مشاهده موقعیت مکانی سانجاکتپه در نقشه، اینجا کلیک کنید.

مناطق دیدنی سانجاک تپه

کاخ داماتریس (Damatris Sarayı)

سمندیرا یک منطقه باستانی است که در ۷ کیلومتری سانجاک‌ تپه واقع شده است. در سمندریرا کاخ تابستانی وجود دارد که در سال ۵۷۸، در زمان امپراتور بیزانس دوم بنا شده است. این بنا برای ماندن امپراتوران بیزانس هنگامی که برای شکار به اینجا می آمدند و محل اسکان ارتش استفاده شد. نام کاخ داماتریس ، مهمترین بنایی که از دوران بیزانس باقی مانده است . از نام دمتر ، الهه کشاورزی و باروری گرفته شده است. از آثاری که امروزه باقی مانده است می توان دریافت که این کاخ بسیار بزرگ بوده است. کاخ داماتریس اهمیت زیادی برای باستان شناسان دارد و یکی از مناطق تاریخی استانبول است.

کاخ داماتریس (Damatris Sarayı)
کاخ داماتریس (Damatris Sarayı)

مقبره عبدالرحمان گازی (Abdurrahman Gazi Türbesi)

عبدالرحمان گازی، فرمانده مشهور دولت عثمانی و فاتح قلعه آیدوس است. این فرمانده عالیقدر که سالها خدمات مهمی به امپراتوری عثمانی ارائه داد در سال ۱۳۲۹ درگذشت. مقبره عبدالرحمان گازی در محله عبدالرحمان گازی در منطقه سمندرا واقع شده است.

مقبره عبدالرحمان گازی در سانجاک تپه
مقبره عبدالرحمان گازی در سانجاک تپه

مسجد عرب حکیم (Arap Hekim Camii)

این مسجد در شهر تاریخی سمندرا در سانجاکتپه واقع شده است. اگرچه زمان دقیق ساخت آن مشخص نیست ، اما تخمین زده می شود که در حدود سال ۱۵۲۰ ساخته شده است. مسجد تاریخی حکیم عرب که تا به امروز با حالت اولیه خود باقی مانده است ، یکی از مکان های دیدنی سانجاک تپه است.

مسجد عرب حکیم در سانجاک تپه
مسجد عرب حکیم در سانجاک تپه

پارک جنگلی سانجاک‌ تپه (Sancaktepe Orman Parkı ve Mesire Alanı)

در این پارک زمین های بازی کودکان، زمین های ورزشی، محل نشیمن، مناطق پیک نیک، چشمه ها، کافه ها، نمازخانه، مسیرهای پیاده روی و پارکینگ وجود دارد. این پارک با هپای مطبوع خود میتواند گزینه ای مناسب برای پینک نیک با دوستان یا خانواده باشد.

پارک جنگلی سانجاک‌ تپه
پارک جنگلی سانجاک‌ تپه

رفتن به سانجاک تپه

بهترین گزینه برای رفتن به سانجاک تپه از نقاط مختلف، اتوبوس است‌.
در حال حاضر سانجاک‌ تپه ایستگاه مترو ندارد. برای‌ رفتن به سانجاک تپه از طریق مترو میتوانید به در ایستگاه اسکودار (Üsküdar) پیاده شده و از آنجا با اتوبوس به سانجا‌ک تپه برسید.

اتوبوس های شماره: ۱۳۱C, 131Y, 132ÇK, 132S, 14, 14YK, 19A, در نقاط مختلف سانجاکتپه‌ توقف دارند.

ارسال دیدگاه