منطقه سلطان بِی‌لی (Sultanbeyli) استانبول

29 شهریور 1400
۰ دیدگاه
منطقه سلطان بِی‌لی (Sultanbeyli) استانبول

شهر سلطان بِی‌لی در قسمت آسیایی استان استانبول و در فاصله ی ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر استانبول واقع شده است.
این شهر در سال ۱۹۸۹ از روستا به شهر تبدیل شد. و هم اکنون جمعیتی بالغ بر ۳۵۰,۰۰۰ نفر در آن ساکن هستند. فضای سبزی که این منطقه را احاطه کرده است موجب شده که این منطقه هوایی بسیار تمیز و پاک داشته باشد.
سلطان بِی‌لی از غرب با سانچاکتپه، از شرق با پندیک و از جنوب غربی با کارتال هم مرز است.

برای مشاهده موقعیت مکانی سلطان بیلی در نقشه، اینجا کلیک کنید.

توسعه در سلطان بیلی نسبت به دیگر مناطق استانبول عقب افتاده است. اما امروزه بِی‌لی به دلیل قرار داشتن در مسیر شاهراه‌های اصلی حمل و نقل (بزرگراه آنکارا-استانبول) ، پروژه های جدید ملکی، پروژه ی مترو، احداث مراکز فرهنگی و توسعه ی فضای سبز این منطقه را مستعد توسعه و سرمایه گذاری کرده است. با این‌حال قیمت ملک و زمین در این منطقه نسبت به مناطق دیگر استانبول ارزان‌تر است.

ارزان بودن خانه در این منطقه باعث شده است که بسیاری از پناهجویان سوری سلطان بِی‌لی را برای سکونت انتخاب کنند.

دیدنی های سلطان بِی‌لی

پارک حوضچه

پارک حوضچه سلطان بِی‌لی
پارک حوضچه سلطان بِی‌لی

پوند پارک که در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار ساخته شده است ، از بزرگترین پروژه های سلطان بیلی است. این پارک که شامل زمین های فوتبال ، بسکتبال و والیبال و زمین تنیس است ، شامل مناطقی برای پیاده روی ، تراس های تماشای طبیعت ، چای باغ ، رستوران ، پارک ها ، استخرهای زینتی و زمین های بازی آبی ، امکانات اجتماعی ، زمین بازی کودکان ، پارک تناسب اندام ، تئاتر و منطقه پیک نیک است. این برکه به محل تفریح جدید مردم منطقه سلطان بی لی تبدیل شده است.

باغ سلطان

درختستان سلطان در سلطان بِی‌لی
باغ سلطان در سلطان بِی‌لی

سلطان کوروسو یا باغ (درختستان) سلطان ، که ساخت آن در مساحت ۱۲۷.۰۰۰ متر مربع آغاز شده است ، در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به زیستگاه طبیعی جدید در سلطان بیلی است. این پروژه به منطقه سلطان بی لی برای جذب توریست کمک می کند . و آثار حیات طبیعی گیاهی و جانوری را در خود جای میدهد. باغ سلطان دارای یک محیط افسانه ای با پل های چوبی مناسب برای بافت جنگل است. همچنین واحدهای تجاری ، حوضچه بیولوژیکی ، زمین های بازی کودکان ، کافه های روستایی ، مناطق پیک نیکی که واحدهای آشپزی محیطی در آن قرار دارد ، مکانی برای عبادت و چشمه های زیبا ، فرصتی را برای استراحت در مکانی وسیع فراهم می کند. در هوای تازه این درختستان با مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری و تماشای طبیعت میتوانید به ورزش بپردازید.
باغ سلطان در بهار به بهره برداری می رسد.

درختستان سلطان در سلطان بِی‌لی
باغ سلطان در سلطان بِی‌لی
sultan korusu
sultan korusu

حمل و نقل سلطان بِی‌لی

چگونه‌ به سلطان بی‌لی برویم؟

در مسیر بزرگراه O-4 از کادیکوی حدود ۴۵ تا سلطان بی‌لی طول میکشد. اسکودار (Üsküdar) نیز حدود یک ساعت با همین بزرگراه به سلطان‌بیلی فاصله دارد. از کارتال تا سلطان بِی‌لی نیز مسافتی ۲۰ دقیقه وجود دارد.

پروژه متروی سلطان بیلی هنوز تکمیل نشده است. و برای رفتن به سلطان‌بیلی میتوانید در ایستگاه متروی اسکودار پیاده شده و از آنجا با اتوبوس یا دولموش به سلطان بی‌ لی برسید.

ارسال دیدگاه