کارتال (Kartal) استانبول، منطقه ای آرام و مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری

28 شهریور 1400
۰ دیدگاه
کارتال (Kartal) استانبول، منطقه ای آرام و مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری

کارتال ، یکی از محبوبترین مناطق استانبول برای زندگی و سرمایه گذاری ، این شهر با جمعیت حدودی ۵۵۰,۰۰۰ نفری، در فاصله ی ۳۰ کیلومتری مرکز شهر استانبول، و قسمت آسیایی (شرقی) این استان قرار دارد.

احاطه ی این منطقه توسط دریا و طبیعت (دریای مرمره در جنوب و جنگلهای آیدوس در شمال)، دسترسی حمل و نقلی آسان و سیاستهای حمایتی استانبول از این منطقه باعث شده است سرمایه گذاری املاک و مستغلات در کارتال با سرعت خوبی رشد کند و امروز کارتال به منطقه ای پرجمعیت و مدرن در شرق استانبول تبدیل شود.

برای مشاهده موقعیت مکانی کارتال در نقشه، اینجا کلیک کنید.

آرامش شهری؛ ویژگی منحصر به فرد کارتال

معمولا مناطق مدرن و‌ پرجمعیت، پر ازدحام و شلوغ نیز هستند. که این مسئله باعث میشود افرادی که علاقمند محیط‌های آرام برای زندگی هستند از این مناطق دوری کنند. اما کارتال شهری منحصر به فرد است که در عین پرجمعیت بودن نسبی و پویایی فعالیت درآن، محیط شهری و‌‌ شبهایی کم جنب و‌جوش دارد.

نردیکی به فرودگاه صبیحه گوکچن (دومین فرودگاه مهم استانبول) نیز از ویژگی های برجسته ی این شهر است.

 

آب و‌ هوا

از نظر کلی کارتال دومین منطقه ی گرم استانبول به شمار میرود. این شهر دارای آب و‌ هوایی مدیترانه ای با زمستانهای سرد و تابستانهای گرم است. میانگین درجه ی هوا در قسمت شمالی کارتال به دلیل نزدیکی با تپه های مرتفع آیدوس کمتر از قسمت جنوبی (ساحلی) است.

مناطق دیدنی کارتال استانبول

جزایر پرنسس (Prens Adaları , Kızıl Adalar ) استانبول

کارتال یکی از نزدیکترین مناطق به این جزایر است که در زمان حدود ۲۰ دقیقه میتوانید با قایق به آنجا برسید. این جزایر متشکل از ۹ جزیره (۴ جزیره بزرگ و ۵ جزیره کوچک) در دریای مرمره است.
بیوک آدا، بزرگترین جزیره ی دریای مرمره نیز در محل این جزایر واقع شده است.

جزایر پرنسس
جزایر پرنسس
جزایر پرنسس
جزایر پرنسس

ساحل کارتال

اگر به ماهیگیری علاقه دارید جالب است بدانید که ساحل کارتال از قدیم الایام یکی از مناطق ماهی گیری استانبول است. در امتداد خط ساحلی کارتال، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی وجود دارد.

ساحل کارتال
ساحل کارتال

دره سبز آیدوس استانبول

این منطقه ی زیبا که در شمال شرقی کارتال واقع شده است. بهترین محل برای رفتن به پیک‌نیک کارتال است. منطقه ای چشم نواز که با جنگل سرسبز، نهرها و رودخانه با آب و هوای مه آلود و خنک در فصول بهار و تابستان گردشگران را به سمت خود میکشاند‌.

دره سبز آیدوس استانبول
دره آیدوس
دره سبز آیدوس استانبول
دره آیدوس استانبول

رفتن به کارتال

حمل و نقل در کارتال چگونه است؟

کارتال استانبول دسترسی خوبی به تمامی مناطق دارد. این منطقه دارای دوخط مترو به موازات هم میباشد.
برای رفتن به کارتال از مرکز شهر استانبول و بالعکس، بهترین انتخاب برای شما میتواند دو خط مترو مترو که در کارتال وجود دارد، باشد.

خط اول، خط مترو M4 است که از منطقه پندیک شروع می شود، از کارتال در راستای اتوبان D100 عبور کرده و در انتها به منطقه کادیکوی میرسد.

خط متروی دوم، خط قطار مارماری است که از شهر آنکارا شروع می شود. و از شرق وارد شهر استانبول شده و از منطقه کارتال به موازات ساحل دریا عبور کرده و تا غرب استانبول منطقه کوچوک چکمجه کشیده شده است.

برای رفتن به کارتال با اتوبوس نیز میتوان مستقیماً با اتوبوس های ۱۶D ، ۱۶ ، ۱۷ از Kadıköy و ۱۶A از Üsküdar به کارتال برسید.

رفتن به کارتال از فرودگاه صبیحه گوکچن

بهترین راه برای رفتن به کارتال از این فرودگاه این است که در این فرودگاه سوار اتوبوس MR60 شده و در پندیک (Pendik YHT) پیاده شوید و در آنجا سپار خط متروی مارمارای شده و پس از ۱۰ دقیقه به کارتال برسید.

فرودگاه صبیحه گوکچن
فرودگاه صبیحه گوکچن

ارسال دیدگاه