محله توزلا ( Tuzla ) استانبول، معرفی و دیدنی ها

23 شهریور 1400
۰ دیدگاه
Tuzla

شهر کوچک توزلا، منطقه ای مسکونی و صنعتی در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز استانبول است که به ساحل زیبا (دریای مرمره) و رستورانهای غذای دریایی شهرت دارد. این منطقه،‌‌ محلی محبوب برای ثروتمندان و بازنشستگان اهل استانبول برای خرید خانه است. زیرا منطقه ای خوش آب و هوا و دور از هیاهوی پر ازدحام شهری است. ساختار ساختمان‌های مسکونی در بیشتر مناطق توزلا به شکل بلوک‌های آپارتمانی هستند که در میان شبکه‌ای از خیابان‌های باریک قرارگرفته‌اند. ولی در امتداد خط ساحلی ویلاهای بزرگی نیز ساخته‌شده‌اند که اغلب آن‌ها متعلق به سرمایه‌گذاران و افراد ثروتمندی هستند که در مرکز شهر زندگی می‌کنند.

درکل، در اکثر مناطق توزلا ساختمان‌های نوساز وجود دارند و بافت قدیمی، کمتر در این محله به چشم می‌خورد. بزرگترین کارخانه کشتی سازی استانبول، کارخانجات آلومینیوم توزلا و صنایع دیگر دریایی در این منطقه اهمّ صنعت را تشکیل میدهند. آکادمی دریانوردی استانبول و دانشگاه نیروی دریایی استانبول نیز در توزلا قرار دارد.

برای مشاهده موقعیت مکانی توزلا در نقشه، اینجا کلیک کنید.

توزلا

آب و هوای توزلا

توزلا دارای آب و هوایی مدیترانه ای با بهاری بارانی، تابستان های گرم، پائیزی خنک زمستان های سرد است‌. سرمای این منطقه در زمستان، نسبت به مرکز شهر استانبول به نسبت بیشتر است.

مناطق دیدنی توزلا

ویاپورت مارینا (Viaport Marina) استانبول

ویاپورت مارینا یک مجتمع تجاری-تفریحی ساحلی است. این مجتمع منحصر به فرد، مراکز متعدد خرید، رستوران ها و کافه ها، پارک آبی، پارک مصنوعی، مراکز سرگرمی و آکواریوم بزرگ توزلا را در خود جای داده است.

ویاپورت مارینا

ویاپورت مارینا

آکواریوم توزلا ( Tuzla Akvaryum ) استانبول

این آکواریوم بزرگترین آکواریوم استانبول است که ۱۲۰۰۰ هزار جاندار را به نمایش میگذارد. در این آکواریوم شانس این را دارید که انواع کوسه ها، تمساح ها، ماهی های اقیانوسی و دیگر جانداران دریایی را مشاهده نمایید‌.

Tuzla Akvaryum

باغ وحش هولوگرافی ( Holografik Hayvanat Bahçesi ) استانبول

این مکان اولین باغ وحش هولوگرافی ترکیه است. که در آن بیش از ۵۰ حیوان منقرض شده یا در حال انقراض به نمایش گذاشته شده است. این باغ وحش بهترین مکان برای آموزش موضوعات علمی مربوط به موجودات منقرض شده به کودکان است. این باغ وحش در پارک Şelale Eğitim Parkı توزلا در استانبول واقع شده است.

Holografik Hayvanat Bahçesi

رصدخانه Planetarium استانبول

این رصدخانه ی مجهز در سال ۲۱۰۷ در شهر توزلا استانبول افتتاح شده است.

با وجود تلسکوپ ۱۴ اینچی (۳۵ سانتی متر) در این رصدخانه، ساختارهای مختلف خورشید در طول روز و بسیاری از اجرام آسمانی در شب و با همراهی متخصصین نجوم قابل مشاهده است.

رصدخانه Planetarium استانبول

ساحل توزلا ( Tuzla Sahil )

ساحل توزلا از جمله مناطق بسیار آرامش بخش استانبول است. وجود زمین های مخصوص برای والیبال، فوتبال ساحلی، بسکتبال، دوچرخه سواری و… و همچنین پیاده رو مخصوص پیاده روی در کنار رستورانهای ساحلی، ویژگی بارز این منطقه آرامش بخش است‌.

ساحل توزلا

چشمه آب گرم توزلا ( Tuzla içme ve Kaplıcaları ) استانبول

این چشمه که از قرن یازدهم برای مقاصد آب درمانی استفاده میشده است، امروزه نیز مسافران را به خود جذب میکند‌. پس از یک روز گشت و‌ گذار در توزلا این چشمه که بصورت مدرن تجهیز شده است میتواند خستگی شما را برطرف کند.

آب گرم توزلا

چگونه به توزلا برویم؟

گزینه های حمل و نقل به منطقه Tuzla، کادیکوی، بوستانچی، کارتال و پندیک آمده در سال های اخیر افزایش یافته است.

برای رفتن به به این منطقه می توانید از مترو، متروبوس، خطوط اتوبوس ، مینی بوس و دولموش استفاده کنید.

سریع ترین گزینه حمل و نقل برای رفتن به توزلا خط M4 مترو Kadıköy- Tavşantepe است. که در مسیر متروی Kadıköy و Pendik است.

برای رفتن به توزلا از سمت اروپایی استانبول می توانید با خط اتوبوس ۵۰۰T به آنجا برسید.

ارسال دیدگاه