محله ی پندیک ( Pendik ) استانبول

22 شهریور 1400
۰ دیدگاه
محله ی پندیک ( Pendik ) استانبول

پندیک که در بخش آسیایی (شرقی) استانبول واقع شده است تا دهه‌ی ۱۹۹۰ یک منطقه روستایی و دور از شهر بود. اما همجواری آن با جنگل و مراتع از شمال و دریای مرمره از جنوب، وجود فرودگاه صبیحا گوکچن (دومین فرودگاه استانبول)، پیست مسابقات بین المللی فرمول یک استانبول و مناظر طبیعی در این منطقه، باعث شده مهاجران و سرمایه گذاران زیادی در حوزه های ساختمان، هتل، مراکز خرید، گردشگری و… به این منطقه جذب شوند و امروزه این منطقه به منطقه ای مدرن و پرجنب و جوش تبدیل شود.

برای مشاهده موقعیت مکانی پندیک در نقشه، اینجا کلیک کنید.

آب و هوای پندیک

آب و هوای منطقه پندیک، ترکیبی از آب و هوای بارانی دریای سیاه و آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای است. در فصل زمستان، بادهای سرد ناشی از شبه جزیره بالکان و هوای بارانی دریای سیاه تأثیر خود را در این منطقه به‌خوبی نشان می دهد. در فصل تابستان این منطقه دارای آب و هوای گرم و خشک و در زمستان ها دارای آب و هوای معتدل و نیمه مرطوب است.

مناطق دیدنی پندیک استانبول

پندیک مارینا (Pendik Marina) استانبول

پندیک مارینا تفرجگاهی دریایی در ساحل دریای مرمره است . در آن میتوانید به خرید از Marinturk Mall یا قایق سواری بپردازید.

Pendik Marina

مرکز خرید Viaport AVM استانبول

این مرکز خرید قدیمی ترین مرکز خرید در این منطقه و یکی از پر طرفداران ترین مراکز خرید در شرق استانبول است. وجود تمام برند های معروف ترک، رستورانها، کافه ها،شهربازی، سینما، بولینگ و… این مکان را به مرکز خریدی‌ جامع تبدیل کرده است.

Viaport AVM

ساحل پندیک (pendik sahilı) استانبول

ساحل پندیک مکانی بسیار محبوت است که می توانید با خانواده‌ی خود در کنار دریا از پیاده روی، دوچرخه سواری، ورزش در زمین بازی، سرو غذا و نوشیدنی در رستوران ها و کافه ها با منظره دریا لذت ببرید.

pendik sahilı

باشگاه بالیجا آتلی اسپور

این باشگاه اسب سواری در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده است. در این باشگاه آموزش اسب سواری داده میشود. و همینطور میتوانید از جنگل‌های اطراف این باشگاه برای اسب سواری استفاده کنید.

عمارت سلطان ( Sultan Konağı ) استانبول

عمارت سلطان که در منطقه چاملیک واقع شده است ، به قرن ۱۹ و سلطنت سلطان عبدالمسیت برمی گردد.

نام دیگر این عمارت که به دستور سلطان ساخته شده است ، Aynalı Konak است.

Sultan Konağı

چشمه آب گرم توزلا (Tuzla kaplıcaları)

در ۶ کیلومتری پندیک چشمه های آب گرم توزلا واقع شده است. پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد که آبهای جوشان در این منطقه میتواند برای آب درمانی مشکلات مفصلی استفاده شود.

Tuzla kaplıcaları

رفتن به پندیک

علاوه بر مترو که میتوانید از Kadıköy و Kartal مستیماً به پندیک بروید. برای رفتن به این منطقه همچنین میتوان از اتوبوس و مینی بوس در ایستگاه کادیکوی (Kadıköy) استفاده نمود.

ارسال دیدگاه