محله ی شیله (Şile) استانبول

14 شهریور 1400
۰ دیدگاه
محله ی شیله (Şile‎) استانبول

تنگهٔ بُسفُر یا تنگهٔ بوسفور (İstanbul Boğazı) باعث جدایی بین قاره ای استانبول شده است. به عبارت دیگر قسمت غربی این تنگه در اروپا و قسمت شرقی آن در آسیا قرار دارد. و استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم کرده است.

محله ی شیله (Şile‎) استانبول

شیله‌ در کجای استانبول است؟

منطقه توریستی شیله شرقی ترین قسمت استان استانبول و در ساحل دریای سیاه قرار دارد. دور بودن از هیاهوی شهری، طبیعت بسیار زیبا و آرامش بخش و آب و هوای دلچسب این منطقه، باعث شده است برخی از مردم شهر استانبول، این منطقه را بعنوان محل زندگی دوم خود انتخاب کنند. بالخصوص در فصل بهار و تابستان هوای این منطقه بسیار دلپذیرتر میشود.

برای مشاهده موقعیت مکانی شیله در نقشه، اینجا کلیک کنید

Şile‎

مناطق دیدنی شیله

فانوس دریایی شیله

نماد شیله، فانوس دریایی شیله (Şile Feneri) است که بزرگترین فانوس دریایی ترکیه میباشد و بر فراز تپه ای قرار دارد.

"فانوس

قلعه شیله

دو ادعای متفاوت در مورد تاریخچه این قلعه وجود دارد که باهدف دیدبانی و مراقبت ساخته شده است. طبق ادعای اول این ساختمان توسط جنوایی ها ۲۰۰۰ سال پیش ساخته شده است. بر اساس ادعای دیگری ، این بنا توسط بیزانسی ها ساخته شده و بعضا توسط عثمانی ها مورد استفاده قرار گرفته است، این قلعه که در سال ۱۳۰۵ توسط ژنوئیان تصرف شده بود بار دیگر ، توسط ارتش عثمانی به فرماندهی یلدیرم بایزید در سال ۱۳۹۶ فتح شد. این قلعه در طول تاریخ دوبار تعمیر شده است.

"قلعه

این قلعه در مساحت ۱۰۰ متر مربع ساخته شده است و ۱۲ متر ارتفاع دارد. در ساخت این قلعه ۴ طبقه از سنگ آهک سفید استفاده شده است. طبقه اول آن به عنوان سرداب استفاده می شده است و طبقات دیگر برای قرارگیری ۲۰ سرباز طراحی شده بوده است.

برای رفتن به شیله از شهر استانبول میتوانید از مترو میدان تکسیم به سمت ایستگاه لونت حرکت کنید. و در این ایستگاه از مترو پیاده شده و با اتوبوس خط ST522 به مسیرتان ادامه دهید. در ایستگاه «حضور محلسی Huzur Mahallesi» خط اتوبوستان را عوض کنید و سوار خط T139 شده و در نهایت در ایستگاه اوزکودار جادسی که نزدیک ساحل شیله است پیاده شوید.

ارسال دیدگاه